TomTom ONE XL Europe - HD Traffic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE XL Europe - HD Traffic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Juno2 04-08-2010

Deze TomTom zo'n 1/2 jaar in bezit. Voldoet goed, je kan alles goed instellen. Eén keer wou hij niet via adressen alles opzoeken. Instelling terugbrengen naar fabrieksinstelling, alles opnieuw naar eigen gebruik instellen en alles doet het weer. Deze tomtom veel gebruikt in België voor vakantie. Ideaal vooral in de kleine weggetjes in Wallonië, welke vaak geen goede bewegwijzering hebben. Deze tomtom gaf toen altijd de goede weg aan. Goede tomtom voor relatief weinig geld.

James01 21-08-2009

Heb deze TomTom een paar weken in bezit. Is mijn eerste navigatiesysteem, dus ik kan niet vergelijken met andere systemen.
Ik ben over het algemeen tevreden met dit apparaat. Heb lang getwijfeld of ik er een zou aanschaffen. Ondertussen ben ik erachter dat ik hem al veel eerder had moeten hebben. Zo'n apparaat verdient zichzelf namelijk altijd terug. Kortere routes, niet meer verkeerd rijden, waarschuwing voor flitspalen, e.d.
De XL heeft een extra breed beeld. Daardoor is het touchscreen-toetsenbord groter en dat werkt prettig. De blauwe balk met aanwijzingen kun je rechts op het scherm zetten ipv onderaan, dat geeft een beter 3D-beeld van je kaart.
Voorzover ik kan beoordelen, is het een goed apparaat, maar zeker niet perfect. Soms geeft hij zomaar op de snelweg aan dat de maximusnelheid 50 km/uur is... Of een tankstation wordt op de kaart honderden meters naast de werkelijke locatie aangegeven. Nadeel vind ik ook dat de aanwijzingen om af te slaan pas worden gegeven als je een kruising tot op een bepaalde afstand genaderd bent. Bijvoorbeeld: je rijdt op de snelweg langs een uitvoegstrook van 600 meter lang. Dan zegt de TT pas 200 meter voor de feitelijke kruising dat je moet afslaan. Je hebt dan al 400 meter uitvoegstrook langs laten gaan. Het zou veel beter zijn als de aanwijzing al kort voor het begin van de uitvoegstrook zou worden gegeven.
Een ander nadeel is dat het scherm slecht leesbaar is als de zon erop staat. (Met een zonnebril op wordt het bijna onleesbaar, althans met het standaard kleurenschema).
Ik ben ook niet echt te spreken over de raambevestiging. De scharnier gaat veel te zwaar en de TT kan niet makkelijk aan het bevestigingsmechanisme worden vastgemaakt.
Ondanks deze tekortkomingen toch wel een fijn apparaat.

Dirkie 26-07-2009

Zeer tevreden :

Pluspunten :

Zeer duidelijke instructies.
Duidelijk scherm.
Mapshare functie.
POI in overvloed.
Zeer correcte planning met allerhande opties (wegversperring, enz enz)
TMC werkt feilloos.
Handige raambeugel.
Handige pc applicatie
Erg gebruiksvriendelijk.
Batterij houd het vrij lang uit (ca 3u)

Nadelen :

TMC antenne is groot, liggen/kleven altijd kabeltjes ergens rond je dashboard. Dit zou ingebouwd moeten kunnen (is technisch niet zo eenvoudig - Ontvangstfrequentie - lengte antenne, deze moet de afmetingen hebben van een radio antenne)
Is iets duurder dan andere merken, maar is het wel waard.
Services/ kaarten van TomTom zijn duur.
Er zijn qua vormgeving heel wat mooiere toestellen op de markt al zijn deze al een stuk eleganter dan de oudere reeksen.

Heb mijne in een promopakket gekocht met draagtas, TMC antenne en USB reislader waardoor de prijs best aanvaardbaar was.

Na 2 x Tomtom een Mio MOOV200 gekocht ... deze Mio na 3 dagen weer verkocht om deze dan aan te schaffen. (zie mijn review aldaar)
Komt nu niets anders meer dan TomTom.
Heb familie met een Becker GPS (van veel meer geld), komt niet in eens de buurt.

Besluit : Navigatie = TomTom
Kost wat = heb je ook wat!

Dirk

Kevin333333 04-05-2009

Super navigatie! Erg handig in gebruik, geeft duidelijke route-instructies, veel mogelijkheden.

Pluspunten:
+ handig en helder in gebruik
+ duidelijke kaarten en route-instructies
+ veel configuratiemogelijkheden
+ handzaam formaat
+ mooi beeldscherm (breedbeeld)

Minpunten:
- duurt soms bij opstarten wat lang voordat satelieten gevonden zijn
- accu loopt snel leeg als je hem even ongebruikt laat

henk16 21-02-2009

ik heb deze navigatiesysteem 10 dagen gehad,toen ging hij niet meer aan.dus duurzaam is wel een groot woord bij dit model van tomtom.Ik heb hiervoor ook een tomtom gehad en die stopte ook na een paar weken,Bij Expert moest die tot 3 keer toe opgestuurt worden naar tomtom,daarna kreeg ik een kans om een andere navigatietoestel te kopen bij Expert..dus nu maar overgegaan op een garmin nuvi 255 wt.ik zal over een tijdje wel vertellen hoe hij het doet.
ik weet wel dat tomtom nooit meer gekocht zal worden door mijn persoontje.

Eagle771 13-12-2008

Een vervanger voor mijn TT Go 710. Omdat ik een ander blij kon maken met mijn TT 710 heb ik voor mezelf nieuwe gekocht. Nu een vraag: is deze TT XL Europa 22 waardige opvolger van TT 710? Ik kan hier volmondig ja op zeggen. Enige wat ik heb moeten inleveren is de carkit. Maar ik mis het niet, heb dan ook maar 1 of 2 keer gebruikt. Wel heeft TT XL paar handige feature die gebruiksgemak flink verhoogd. Omschakelen van dag naar nacht-modus gaat volledig automatisch als de zon ondergaat. Snelheid wordt ook in de gaten gehouden. Daarnaast is deze ook flink wat dunner en lichter. De bevestiging op autoruit gaat ook wat makkelijker. Voor mij is het dus zeker vooruitgang.
Duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets van zeggen. Maar gezien mijn ervaring met TT 710 verwacht ik dat deze ook goed zit. Aan-/uitknop vind ik zelfs iets beter.